U14-laget på plass i Spania

Postet av Heidi Marie Brenna den 30. Jul 2017

E&A Youth Campionships (EM U14 og U17)  starter i Sesena, Spania på onsdag. Norge har to deltagere i U14. Det er Eline Elgesem Vang fra Kveld VSK og Nicoline Sandberg fra Ullensaker VSK. Eugen Nesbakken fra Asker&Bærum VSK måtte dessverre bli hjemme på grunn av en stygg skade. Knut Einar Kvisla fra Slåstad VSK er lagleder for jentene. Han har allerede sendt oss et reisebrev:

Dag 1.

Vi startet reisen på Gardermoen kl. 03.45 for en tidlig flight til Frankfurt, for så å fly videre derfra til Madrid. Klokka 12.15 var vi fremme og etter å ha traska gjennom hele flyplassen med kofferter og skibager fant vi endelig skranken til Avis Bilutleie.

Her ble det ganske lenge å vente, for han foran oss i køen hadde visstnok leid en noenlunde hel bil, men levert noe som var vanskelig å identifisere som bil, og han hadde hverken forsikring eller penger, men snakketøyet hadde han i orden. Etter det som virket som en evighet ble det vår tur, og det var på en måte ingen tvil om at vi skulle ha forsikring. Når papirene var i orden var det noen hundre meter trasking igjen, denne gangen utendørs. Varmen var litt overveldende med sine 37 grader i skyggen, mod de 13 gradene vi hadde da vi forlot Gardermoen. Bilen vi fikk utlevert kan muligens være den han før oss i køen hadde levert inn, og er jo som vanlig akkurat litt for liten til formålet. Etter å ha stabla skibager, kofferter og folk satte vi kursen mot Sesena. Turen skulle ta ca, 40 minutter, og etter litt feilnavigering ankom vi arenaen ca. 14.30, hvor Ricardo tok vel i mot oss.

Jentene oppdaget relativt kjapt at det var PRO-SHOP på arenaen, og de første euroene fikk bein å gå på. Undertegnede sto der litt småbekymra og Ricardo gliste fra øre til øre.

Etter noen minutter shopping dro vi til Aranjuez for å sjekke inn på hotellet. Dette er en kjøretur som tar 20 minutter, men i skrivende stund har vi kjørt strekningen tre ganger, havna på tre helt forskjellige veier og fortsatt ikke klart det på under 40. Vi fant også en matbutikk hvor vi fikk handla inn litt vann, frukt og brødmat. Litt avslapping på hotellet ble det tid til før vi igjen satte kursen til arenaen for at jentene skulle få teste vannet.

Nicoline var først ut, og presterte en helt treningsøkt.

Deretter var det Eline sin tur til å teste forholdene.

Vi avsluttet kjøringa kl 19.00, og da var i grunn både utøvere og lagleder ganske slitne, så vi fant oss en kjapp middag og tok tidlig kvelden for å lade opp til mer trening i morgen.